RT09

Na vyhlídky Řivnáč a Stříbrník

→ 4,9 km ↑ 141 m ↓ 146m

Celkově je tento segment poměrně náročný a bude tedy rozumné začít spíše pomaleji...

(Kožak)

Celkově je tento segment (zvlášť jeho první třetina) poměrně náročný jak orientačně, tak i fyzicky a bude tedy rozumné začít spíše pomaleji a zrychlovat až po výběhu na Řivnáč. Naopak závěr od železniční zastávky Úholičky zpět k Žalovu můžete běžet nadoraz.

Z parkoviště u železniční zastávky Žalov po silnici na křižovatku a za křížkem nejprve šikmo vzhůru po cestě a pak přímo vzhůru údolím po pěšině. Nahoře vpravo po pěšině po hraně svahu až na žlutou turistickou značku, zde opět kousek vpravo a hned vlevo kolem plotu na silnici a po ní vlevo vzhůru na křižovatku.

Běžíte silnicí U Háje až ke stoupání na Řivnáč, nahoře vpravo na vyhlídku, 2-3 vteřiny se můžete kochat výhledem (a vydýchat se :-) ) a zase zpět na hlavní cestu, po které pokračujete ještě kousek dále.

Pozor, nepřeběhněte odbočku vpravo na pěšinu, která vás dovede až na vrch Stříbrník. Zde vpravo na vyhlídku, kde si opět vychutnáte výhled na údolí Vltavy a po otočce první pěšinou vlevo dolů, na křižovatce opět vlevo dolů (seběh je docela technický, zvlášť za mokra je dobré se soustředit) a po podběhnutí železnice po cyklostezce podél Vltavy zpět ke startu.

Trať končí pár metrů před železničním přejezdem.